Na antenie

RADIORANEK CZW. PT.

Zapraszamy do wspólnego wyśpiewania Godzinek o Niepokalanym Poczęciu Najświętszej Maryi Panny, a chorych i cierpiących zapraszamy do włączenia się w celebrację Eucharystii. O poranku - również wiadomości "Z życia Kościoła". Zaprasza Joanna Kuczborska.
zobacz wszystkie

Blok promocyjny

Co to jest pozycjonowanie stron i dlaczego jest ważne?

foto
W obecnych czasach niezwykle istotny wpływ na budowanie wizerunku firmy ma marketing internetowy. To właśnie dzięki działaniom i strategiom, które się w nim zawierają, przedsiębiorcy są w stanie dotrzeć do większej ilości klientów, a co za tym idzie - odnotować znaczący wzrost zysków. Jednym z priorytetów jest więc pozycjonowanie stron internetowych, które pozwala zaistnieć na szczycie wyników wyszukiwań na daną frazę kluczową związaną ze świadczoną usługą. Wielu specjalistów poleca też przedsiębiorstwom, zarówno dużym, jak i małym, aby zakładały blogi, dzięki którym algorytmy Google będą mogły wyszukać wartościowej treści kierowanej do użytkowników internetu.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to nic innego jak zbiór działań, które mają za zadanie doprowadzić do optymalizacji strony pod wymagania wyszukiwarek, w tym najważniejszej - Google. Przy ich pomocy użytkownicy zadają pytania, a witryna, która ma najlepszą odpowiedź znajduje się na szczycie wyników wyszukiwania. Należy wspomnieć, że pozycjonowanie to najważniejszy element każdej PR, marketingu internetowego i budowania marki. Celem pozycjonowania jest wywindowanie danej strony lub jej podstrony w wynikach wyszukiwania możliwie najwyżej, najlepiej TOP 3, na daną frazę kluczową.
 
Środkiem, który ma ułatwić dotarcie do celu jest zoptymalizowanie witryny do potrzeb algorytmów wyszukiwarek i sposobu przeprowadzania analizy na stronie. Sama optymalizacja natomiast ma kilka celów:

•    podwyższenie znaczenia strony i domeny do niej kierującej

•    oferowanie konkretnych treściwych i wartościowych odpowiedzi na konkretne pytania zadane w wyszukiwarce

•    tworzenie wartościowego contentu

•    eliminację czynników obniżających autorytet strony

Efektem dobrze przeprowadzonego procesu optymalizacji jest wysoka pozycja witryny w wynikach wyszukiwania. Z wytycznymi, jakie powinna ona spełniać, można zapoznać się w dokumentach udostępnianych przez Google.
 
Dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne?

Pozycjonowanie stron jest bardzo ważnym elementem SEO, który zapewnia wartościowy ruch na stronie internetowej, bez konieczności płacenia za kampanie reklamowe. Taki ruch nazywany jest bezpłatnym lub organicznym. O wyszukiwarce należy więc pomyśleć jako o narzędziu, w którym zadaje się konkretne pytania. W zamian za to użytkownik chce otrzymać odpowiedzi na nie. Konkretne.
 
Innymi słowy użytkownik, który wpisze w okno wyszukiwarki daną frazę kluczową lub kilka, chce także znaleźć coś więcej na ich temat. Mają więc oni intencję lub potrzebę, którą trzeba spełnić. Najlepiej jeśli jest to strona internetowa naszej firmy, a nie konkurencji. Jeśli szukający trafi do naszej witryny, można wtedy mówić o wartościowym ruchu.
 
Jaka jest różnica między pozycjonowaniem a SEO?


W internecie krąży obiegowa opinia, że pozycjonowanie to działania off-site, a SEO to on-site. Oznacza to, że optymalizacja strony pod działanie wyszukiwarek, jest działaniem on-site. Co warto podkreślić, prowadząc tylko działania on-site, strona internetowa nie ma szans się wypozycjonować. Tak przynajmniej uważa się w polskim środowisku, według definiowania pozycjonowania i SEO.
 
W rzeczywistości tak nie jest. Jednym z mitów dotyczących SEO jest to, że liczą się tylko i wyłącznie linki. SEO zakłada jednak, że tworzenie najbardziej wartościowego contentu, który będzie najlepiej odpowiadał na pytania wyszukiwarek, jest najlepszą praktyką. Dostosowanie treści na stronie pod algorytmy Google, to gwarant, że strona zacznie windować w górę.