Na antenie

POPOŁUDNIK PON. CZW. PT.

Proponujemy ciekawą książkę. W czwartki i piątki można usłyszeć przepisy na różne potrawy w audycji "Jadłodajnia", audycję "Prosto z lasu", Kwadrans z Ministrem Rolnictwa, Radiową Kronikę Województwa Podlaskiego i przegląd Echa Katolickiego. Zaprasza Ewa Pasternak.
zobacz wszystkie

Blok promocyjny

Reklama biznesu w internecie - dlaczego jest ważna?

foto
Promowanie się w sieci z jednej strony może przynieść marce ogromne korzyści, a z drugiej spore wydatki, jeżeli nie wiemy jak się za to zabrać. Współcześnie jednak nie da się nie zauważyć, że internet jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie możemy wykorzystać celem dotarcia do nowych i utrzymania obecnych klientów. W jaki sposób powinniśmy zabrać się za reklamowanie marki w sieci? O czym pamiętać przed rozpoczęciem kampanii? Jakie kampanie reklamowe są w ogóle warte uwagi i na co położyć nacisk, aby osiągnąć sukces w rozwijaniu swojego przedsiębiorstwa?

Konkurencja na skalę globalną

Internet pozwolił wielu firmom na niespotykaną dotąd skalę docierania do klientów, sprzedaży i rozwoju. Nie da się ukryć, że jeżeli posiadamy stronę online i odpowiednio o nią dbamy, możemy znacząco poprawić wyniki własnego biznesu. Podobnie jednak, jak wszystko w naturze ma swoją przeciwwagę, także i e-commerce nie jest wyjątkiem od tej reguły. Otworzenie się na świat dzięki internetowi oznacza wprawdzie więcej klientów, jednak wiąże się również z większą konkurencją. Tak, jak możemy dotrzeć do osób bardzo oddalonych od naszej lokalizacji, tak też mogą uczynić inni przedsiębiorcy, co powoduje że walka o klienta staje się jeszcze bardziej zacięta. Dlatego powinniśmy zrobić co się da, aby wyróżnić się pośród rzeszy innych firm.
 
Jak wybić się na tle innych?


Aby promowanie się w sieci miało sens, musimy zadbać o kompleksowe i przede wszystkim przemyślane działania. Nasz cel możemy osiągnąć na dwa sposoby: pracując nad stroną techniczną i wizualną strony, dodając do niej ciekawe treści i w ten sposób przyciągając potencjalnych klientów w ramach organicznych odsłon lub zdecydować się na płatną reklamę, na przykład Google Ads. Najlepsze wyniki zwykle osiąga się poprzez łączenie tych dwóch strategii - wtedy osoby, które przychodzą na naszą stronę ze względu na kliknięcie w reklamę mają szansę zostać na niej dłużej i zapoznać się z naszą ofertą.
 
Dlaczego warto zainteresować się Google Ads i AdWords?

Płatne reklamy Google, obecnie znane pod nazwą Google Ads, a wcześniej - Google AdWords, to jedna z najszybszych i bardzo skutecznych metod promowania biznesu. Co więcej, dostarcza ona nie tylko samych kliknięć, ale pozwala również na bardzo precyzyjne analizowanie ruchu na stronie, opracowywanie statystyk na podstawie kliknięć i tworzenia w ten sposób profilu potencjalnego klienta. Tę wiedzę możemy wykorzystać do dalszego rozwijania witryny, także w formie pozycjonowania bez udziału płatnej reklamy. Więcej na ten temat dowiesz się na stronie: adcookie.pl.
 
Od czego zacząć promowanie biznesu w sieci?

Jeżeli chcemy rozwinąć swoją działalność w sieci, warto jest zacząć od określenia, w jakim stanie znajdujemy się obecnie. Możemy w tym celu zlecić przeprowadzenie audytu SEO - aby dowiedzieć się, co warto zoptymalizować i jak poprawić działanie samej strony, a także dokonać tzw. Brand Health Check, czyli określenia, które elementy naszej marki są mocne i można je swobodnie dalej rozwijać, a które wymagają poprawy. Gdy już znamy aktualny stan naszej firmy w sieci, możemy rozpocząć działania mające na celu jego promowanie. Warto wszystkie te akcje przeprowadzić z jednym zespołem specjalistów - wtedy będzie nam łatwiej zapanować nad kolejnymi zadaniami, a cały proces zostanie zorganizowany w spójny sposób.